Smile! 6 manieren om de winter aan te kunnen

Het is weer winter. Er zijn heel wat mensen die zich in deze periode somberder voelen dan de rest van het jaar.
Reden voor ons om met tips te komen om je gelukkiger te voelen en deze donkere tijd door te komen.

pexels-photo-67440

1. PLAN EEN REIS, MAAR GA NIET
Alleen al het plannen van een vakantie maakt ons gelukkiger, dus je hoeft niet eens echt te gaan. Scheelt weer een hoop geld ;-)
Want wist je dat zelfs het verheugen op het kijken van je lievelingsfilm ervoor zorgt dat er stofjes in je hersenen vrijkomen die je gelukkiger maken?
Dus ook al ga je binnenkort niets leuks doen, zet toch wat leuks in je agenda. Waar ga jij heen?

2. BEWEEG
Bewegen klinkt als een open deur. Maar beweging zorgt ervoor dat je meer relaxt bent en je lijf lekker voelt. Je hoeft echt geen uren naar de sportschool, af en toe door de kamer dansen kan ook.
Wil je weten hoe bewegen kan helpen je beter te voelen, neem dan eens een kijkje op het blog van Eleanor (foto onder): loopdepressievrij.com. Naast haar verslaving aan schoenen en tijdschriften, loopt zij regelmatig hard.

3. SLAAP MEER, MAAR KOM OP TIJD JE BED UIT
Als je genoeg slaapt, ben je minder gevoelig voor sombere gevoelens en gedachten. Maar sta ook op tijd op. Het klinkt misschien een beetje blabla, maar het helpt. Van de hele dag op bed blijven liggen of in je pyjama bankhangen word je alleen nog maar suffer. Hoewel dat af en toe ook best lekker kan zijn natuurlijk.

4. SPREEK AF MET VRIENDEN
Tijd met vrienden en familie maakt je gelukkiger. Wist je dat afspreken met anderen ervoor zorgt dat je langer leeft?

5. LACH
Van lachen voelen we ons altijd beter. Zelfs het opzetten van een neplach zorgt ervoor dat we ons blijer voelen. Misschien dat onderstaand filmpje je kan helpen. Wij hielden het 5 seconden vol niet te lachen.

YouTube videos worden niet getoond omdat je social media cookies uitgeschakeld heb. Bekijk hier de video op YouTube of pas hier je Cookie instellingen aan.

Bekijk ook onze blog: 4 filmpjes om jou aan het lachen te krijgen.

6. GA NAAR BUITEN
Van frisse lucht word je gelukkiger. De optimale temperatuur voor geluk is 13.9°C om precies te zijn. Van 20 minuten buitenlucht, bij mooi weer, word je positiever en werkt je geheugen beter.

Als je je al wekenlang somber voelt, kan het zijn dat er meer aan de hand is dan een winterdip. Misschien kan onze info over winterdepressie je verder helpen.

Wat helpt jou wanneer je in een dip zit? Laat het ons weten!
 

Meer mind facts