Word peer educator

Vind jij het leuk om als rolmodel met scholieren en studenten het gesprek aan te gaan over psychische gezondheid en daarbij jouw eigen ervaringen te delen?

Dan is peer educator worden misschien wel dé maatschappelijke bijbaan voor jou! We zijn op zoek naar jongeren tussen de 18 en 26 jaar die de dialoog over dit thema graag aan gaan. Voor de MIND Young Academy werkt MIND samen met Diversion.

MIND Young Academy_pexels

Dit is een kans, omdat:

  • Je geeft als rolmodel vorm aan je maatschappelijke betrokkenheid;
  • Je krijgt interessante trainingen (zowel didactisch als inhoudelijk);
  • Je leert veel andere ervaringsdeskundigen kennen en bouwt aan je netwerk;
  • Het is een goede aanvulling op je CV;
  • Het gaat om een betaalde bijbaan. Je ontvangt een uurtarief en reiskostenvergoeding;
  • Deze bijbaan is erg flexibel: je kan je maandelijks inschrijven voor de lessen die binnen jouw rooster passen;
  • Je krijgt de mogelijkheid om ook bij andere projecten over maatschappelijke thema’s, zoals discriminatie, armoede en schulden en religieuze en seksuele diversiteit, aan de slag te gaan als peer educator.

Wat vragen wij van jou?

Je hebt geen ervaring in het onderwijs nodig. Wel is het van belang dat je als peer educator zelf of in je directe omgeving te maken hebt (gehad) met psychische klachten en deze ervaringen wilt delen in de klas. Tijdens de lessen bespreken we de volle breedte aan psychische klachten. Dus van stressklachten tot identiteitsproblematiek, en van somberheid tot verslaving.

Jij:

  • hebt voldoende tijd en bent bereid om af en toe een stukje te reizen;
  • bent bevlogen en hebt een stevige motivatie;
  • kunt levelen met jongeren in de bovenbouw van het voortgezet onderwijs en de onderbouw van het mbo;
  • bent minimaal één dag in de week beschikbaar om voor de klas te staan als peer educator.

Solliciteren?

Wil jij solliciteren? Bekijk de vacatures op de site van Diversion 

Het klaslokaal is een plek waar alle culturen in Nederland samenkomen. Omdat we het belangrijk vinden dat alle jongeren zich kunnen herkennen in onze peer educators zijn op zoek naar een zo divers mogelijk bestand van (nieuwe) peer educators.